Datum 11 februari 2019
Uit verschillende rapporten komt naar voren dat de krapte binnen de flexbranche de komende jaren zal aanhouden. Er wordt zelfs gesuggereerd dat er de komende tijd een structureel tekort aan werknemers zal ontstaan.
De kandidaat staat in deze economische tijden dan ook meer centraal dan ook. Zoals Richard Brandson al jaren beweerd: ‘Clients do not come first. Employees come first. If you take care of your employees, they will take care of the clients’. Dit is natuurlijk goed nieuws voor de werknemer. Zo zien we dat bedrijven steeds harder hun best doen om het talent binnen te halen én te houden. Dit vertaalt zich dan ook in verbeterende arbeidsvoorwaarden. Dit is terug te zien in hogere salarissen, flexibiliteit, vaste dienstverbanden en een ‘Great place to work’.
Ook begon de werving vaak met het in kaart brengen van de ideale kandidaat. Tegenwoordig merken we op dat de opdrachtgever steeds vaker inziet dat er moet worden gekeken naar mogelijkheden. Hierdoor is het gewenste opleidingsniveau niet meer grotendeels bepalend maar wordt er ook steeds meer gekeken naar relevante werkervaring of de wil van de kandidaat om de functie onder de knie te krijgen. Dit resulterend dan vaak weer in (hogere) opleidingsbudgetten voor de kandidaat.
Een goede match tussen opdrachtgever en kandidaat is dus net zo belangrijk bij het helpen van het vinden van de perfecte match voor de kandidaat. Het zomaar doorsturen van een CV of het maken van match alléén op basis van e-matching past daarom ook niet meer bij deze tijd waar de kandidaat centraal staat. Dialoog aangaan met klant én kandidaat is dan ook onmisbaar in het recruitmentproces .
Zo kijken wij niet alleen naar de feitelijkheden zoals, woonplaats, opleidingsniveau en werkervaring maar ook naar de social skills en de klik met de bedrijfscultuur. Gelukkig zien wij dat onze klanten steeds duidelijker kiezen voor een bepaalde sfeer op kantoor. Hierdoor kunnen wij de kandidaat ook weer beter matchen.
De focus op de kandidaat die in deze afgelopen tijden van schaarste aan mensen kenmerkend is geweest voor uitzenders en detacheerders, begint zich terug te betalen.
Kortom. In 2019 wordt er goed voor de kandidaat gezorgd. Volgens ons ook terecht.
Terug naar het overzichtMa-vrij bereikbaar van 09:00 - 17:30 Bel ons op 070-8008140 Mail naar info@sharpandsmart.nl
Vul hieronder uw naam en telefoonnummer in en wij nemen zo spoedig mogenlijk contact met u up
DEN HAAG – Sharp and Smart Recruitment maakt bekend dat zij per 15 januari Rob de Laat toevoegt aan de RVA waarbij hij naast het inbrengen van groeikapitaal intensief betrokken is als strategisch sparringpartner en businesscoach van het management
lees meerin 2010 is onze founder en eigenaar Lodewijk van Nooten tijdens zijn studententijd begonnen met Sharp and Smart Recruitment om hier vanaf 2015 zich volledig op te richten. Dit jaar kunnen we ons FD Gazelle 2020 noemen. Hier zijn we natuurlijk…
lees meer© 2021 Sharp & Smart B.V.