Een administratief medewerker houdt zich over het algemeen bezig met diverse administratieve taken zoals:
Naast deze algemene taken kan een administratief medewerker ook specifieke taken hebben die gerelateerd zijn aan het type organisatie waarvoor hij of zij werkt. Zo kan een administratief medewerker bijvoorbeeld verantwoordelijk zijn voor:
Kortom, een administratief medewerker heeft over het algemeen taken die gericht zijn op het organiseren, beheren en ondersteunen van diverse administratieve werkzaamheden binnen een organisatie.
Het salaris van een administratief medewerker kan variëren afhankelijk van de specifieke functie, de locatie en het type organisatie waarvoor hij of zij werkt. Over het algemeen ligt het salaris van een administratief medewerker in Nederland tussen de €1.800 en €3.000 bruto per maand op basis van een fulltime dienstverband. Het exacte salaris hangt af van factoren zoals ervaring, opleiding, verantwoordelijkheden en het aantal jaren werkervaring.
Bekijk hier een vacature voor de functie administratief medewerker (€2.700 tot €3.000 p/m o.b.v. 40 P/W)
1. Organisatievaardigheden: Als administratief medewerker ben je verantwoordelijk voor het beheren en organiseren van de dagelijkse werkzaamheden. Dit vereist een goed georganiseerde aanpak en het vermogen om taken te prioriteren en te voltooien.
2. Afwisseling: Administratieve functies kunnen een breed scala aan taken en verantwoordelijkheden hebben, waardoor er veel afwisseling en uitdagingen zijn.
3. Werkzekerheid: Administratieve functies zijn vaak aanwezig in veel verschillende soorten organisaties en industrieën, waardoor er doorgaans veel werkgelegenheid is.
4. Flexibiliteit: Veel administratieve functies bieden flexibele werkuren, deeltijd- en thuiswerkopties, waardoor het gemakkelijker wordt om werk en privéleven te combineren.
5. Goede basis: Administratief werk kan een goede basis bieden voor verdere carrières in verschillende sectoren, zoals marketing, HR, financiën enzovoorts.
Begin vandaag nog met de zoektocht naar een nieuwe uitdaging en zet de volgende stap in je carrière.
Belangrijke kwaliteiten zijn jouw vermogen om je in te leven in zeer uiteenlopende opdrachten én doelgroepen waarvoor je schrijft, en je talent om je teksten een originele touch te geven, of ze nu overtuigend of informerend zijn, jong en fris of serieus en to-the-point, formeel of informeel. Jij als ervaren schrijver draait je hand hier niet voor om!
Je hebt een passie voor taal en schrijft creatief, foutloos, en je durft te experimenteren. Door out-of-the-box te denken weet je tot verrassende en creatieve resultaten te komen en ben je niet bang om je eigen ideeën naar voren te brengen. Je interesse in de opdrachten zorgt ervoor dat je altijd een stap verder denkt, wat terug te zien is in je overtuigende schrijfstijl: je weet lezers te verleiden en te overtuigen om specifieke acties te ondernemen.
Ben jij pas tevreden wanneer alles op orde is? Draai jij je hand niet om voor uiteenlopende financiële zaken en word jij enthousiast van een veelzijdige functie? Zie jij jezelf als resultaat- en kwaliteitsgericht en kan je zowel zelfstandig als in teamverband werken? Heb je hiernaast ervaring of affiniteit met vastgoed? Dan is dit de perfecte kans om je financiële ervaring samen te voegen met je interesse in vastgoed! En dit kun je doen bij een mooie organisatie in Den Haag waarbij service en kwaliteit voorop staan. Voel jij je daarbij thuis in een informele en directe sfeer kijk dan snel verder want dan zoeken wij jou!
Als je overweegt om je te laten omscholen tot administratief medewerker, zijn er verschillende opties. Uiteraard kan je ervoor kiezen om een opleiding of cursus te gaan volgen. Er zijn namelijk verschillende opleidingen en cursussen beschikbaar op verschillende niveaus om je op te leiden tot administratief medewerker.
Hierbij kun je denken aan MBO-opleidingen zoals administratief medewerker, secretarieel medewerker of management assistent, maar ook aan korte cursussen of trainingen gericht op specifieke vaardigheden zoals Excel of boekhouding.
Als je al ervaring hebt in een ander vakgebied, kun je jouw vaardigheden wellicht toepassen in een administratieve functie. Weet je niet zeker of de ervaring die je nu al hebt volstaat om te solliciteren voor de functie? Solliciteer of laat een belverzoek achter en we gaan samen op zoek naar de perfectie match!
Wij houden je graag up-to-date van alles wat er speelt bij en om Sharp and Smart Recruitment. Daarnaast is de arbeidsmarkt constant in beweging en delen wij bepaalde trend en ontwikkelingen.
De arbeidsmarkt zorgt ook dit jaar voor flink wat uitdagingen. In elke sector en op elk niveau zoeken corporate bedrijven, het MKB en de overheid personeel. Door groei, interne veranderingen en zeker ook interne mobiliteit zie je op steeds meer…
Lees meerDe afgelopen 10 jaar heeft Sharp and Smart voor vele MKB opdrachtgevers talentvolle professionals aangetrokken. Want dat is waar het om gaat binnen recruitment. Talent vinden, talent binden en talent behouden. Voor precies die plekken in organisaties…
Lees meerDe arbeidsmarkt is in constante verandering en het is belangrijk om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends. In deze blog behandelen we de top 5 trends die momenteel de arbeidsmarkt beïnvloeden. Of je nu werkzoekende bent of werkgever,…
Lees meer